Nem sokan tudatosítják, hogy az illat éppúgy részét képezi a megjelenésnek, mint mondjuk valakinek a frizurája vagy a cipője. A női parfümök megkérdőjelezhetetlenül alkotóelemét képezik annak a benyomásnak, amit akkor éreznek mások, ha a hölgy megjelenik a társaságban.
Mindennek ellenére a hölgyek két táborra oszlanak ezen a téren, vannak, akik automatikusan odafigyelnek erre a részletre, mások meg továbbra sem tulajdonítanak nagy jelentőséget a dolognak. Akárhogy is legyen, vitathatatlan, hogy alig akad olyan, aki nem használ illatszert, a különbség sokkal inkább abban van, hogy nem mindenki teszi le a voksot a nagy divatmárkák mellett.
A statisztikák szerint azonban elmondható, hogy a felhasználók nagy része márkahű, tehát ha megtalálta azt az aromát, ami neki bevált, és amivel összhangban érzi magát, akkor nagy eséllyel hosszú időn keresztül ragaszkodni fog a női parfümök ezen típusához. Ez aránylag jellemzően elmondható a szélesebb nyilvánosságról, függetlenül földrajzi régiótól és kortól.